هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )
هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )

غدیر سند ولایت علی ابن ابیطالب (ع)

غدیر سند ولایت علی ابن ابیطالب (ع) 

غدیر، سند انکار ناپذیر ولایت مردی است که با قبول امامتش دینتان کامل می شود و درهای نعمتهای خدا بر رویتان گشوده می شود، ولایت علی شرط مسلمانی است

یامبر عظیم الشان اسلام (ص) در غدیر خطاب به مسلمانان گفت:"ای مردم! بدانید که خداوند علی (علیه السلام)را ولی و امام شما قرار داده و اطاعت او را بر مهاجران و انصار و کسانی که به نیکی از آنها پیروی کنند و بر شهری و روستایی و عجم و عرب و آزاد و مملوک و بزرگ و کوچک و سفید و سیاه واجب ساخته‌ است.
آگاه باشید که امیرالمومنین غیر از این برادرم کسی نیست و پیشوایی مؤمنان پس از من بر کسی جز او روا نخواهد بود.
او جانشین من در امتم

و پیشوای کسانی است که به من ایمان آورده‏اند و نیز جانشین من در تفسیر کتاب خداست.
خداوند دین شما را به واسطه امامت او کامل گردانید.
به دستورات او گوش فرا دهید تا در سلامت بمانید و از او پیروی کنید تا هدایت شوید.
ای مردم! من « صراط مستقیم »ام که خداوند شما را به پیروی آن امر فرموده‌است. آن گاه پس از من، علی ( علیه السلام)و پس از او، فرزندانم از نسل او.
من (از جانب خداوند) دستور یافته‏ام که از شما در مورد آن چه که از سوی خداوند راجع به علی ( علیه السلام) و اوصیای پس از او آوردم، بیعت بگیرم و دست شما را بفشارم.
خداوند به من امر کرده که از زبان‏های شما در مورد آنچه بیان نمودم راجع به علی ( علیه السلام)و امامانی که پس از او می‏آیند و از من و از اویند، اقرار زبانی بگیرم و چنان که خبرتان دادم، نسل من از صلب علی ( علیه السلام)است.
همگی بگویید: «شنیدیم و اطاعت می‏کنیم و خرسندانه در مقابل آن چه از سوی پروردگار ما و خویش درباره‏ی امامت علی( علیه السلام) و امامانی که از صلب او به دنیا می‏آیند به ما رساندی سر تسلیم فرود می‏آوریم. بر این عقیده زنده‏ایم و با آن می‏میریم و با آن (در قیامت) محشور می‏شویم، تغییر نمی‏دهیم و تبدیل و انکار نمی‏کنیم، تردید به دل راه نمی‏دهیم و از این عقیده بر نمی‏گردیم و پیمان نمی‏شکنیم.
آنگاه فردی از منافقین به نام "حارث فهری" پیامبر را مورد عتاب قرار داد که" آیا این سخنان توست یا خدا؟"و پاسخ شنید : "خداوند به من وحی کرده‌است و واسطه‏ بین من و خدا جبرئیل است و من اعلام کننده‏ پیام خدا هستم و بدون اجازه‏ پروردگارم، خبری را اعلام نمی‏کنم."
حارث که شدت غضب و غیظ نسبت به امیرالمؤمنین‏(علیه السلام) همه‏ وجودش را گرفته بود گفت: "خدایا اگر آنچه (حضرت)محمد می‏گوید حق و از جانب تو است، سنگی از آسمان بر ما ببار و یا عذاب دردناکی بر ما بفرست."
در پی این سخن، در مقابل دیدگان بهت زده‏ حاضران سنگی از آسمان بر سر او فرود آمد و هلاکش گرداند و به روایت علامه امینی از ده ها کتاب اهل سنت شان نزول آیه اول سوره معارج همین واقعه می باشد.
در میان بزرگان و محدثین اهل سنت و به دنبال دقت آنان بر روی راویان و طرق متفاوت نقل حدیث غدیر، اندیشمندان بسیاری، حدیث غدیر را حدیثی حسن و عده کثیری روایت غدیر را روایتی صحیح دانسته‌اند و حتی در نزد عده‌ای از بزرگ‌ترین صاحبنظران اهل تسنن، با توجه به شمار فراوان راویان و طرق متعدد نقل حدیث، که روایت غدیر دارد، آنرا حدیثی متواتر ذکر نموده‌اند، که شکی در صحت آن نیست.
همچنین ابن رستمی طبری از متکلمین امامیه در کتاب «الولایة فی طرق الحدیث الغدیر» که بطور مستقل در حدیث غدیر نوشته آنرا از 75 طرق روایت نموده‌است.
حافظ ابوالعباس احمد بن محمد بن سعید بن عبدالرحمن الکوفی معروف به ابن عقده در کتاب «جمع طرق حدیث الغدیر» این حدیث را با بیش از 100 طریق از صحابه پیامبر نقل کرده‌ است.
شمس الدین محمد ذهبی، عالم اهل سنت، رساله جداگانه‌ای درخصوص طرق متعدد حدیث «رسالة طرق حدیث من کنت مولاه فهذا علی مولاه» نگاشته‌ است.

ابوالمعالی جوینی می‏گوید: در بغداد در دست صحافی، یک جلد کتاب دیدم که بر جلد آن چنین نوشته بود:"جلد بیست و هشتم از اسناد حدیث «من کنت مولاه فعلی مولاه» و بعد از این مجلد بیست و نهم خواهد بود."
ابوسعد مـسعود بن ناصـر سجستانی از علمای اهل سنت کتابی در هفده جز به نام الدرایه فی حدیث الولایه تالیف کرده و این حدیث را از صد و بیست صحابی نقل کرده‌ است.
با این همه علاوه بر حدیث مستند غدیر احادیث محکم دیگری در اثبات امامت علی (ع) در میان کتب حدیث شیعه و سنی وجود دارد که از آنها می توان به حدیث ثقلین با 200راوی از اهل سنت که در سالهای گذشته دارالتقریب مصر نیز با انتشار کتابی آنرا اثبات کرده است، اشاره کرد.
دومین حدیث ، حدیث سفینه نوح است که با 90نفر از علمای اهل سنت آنرا حدیث متواتر دانسته اند و اسامی آنها در کتاب عبقات الانوار تالیف میر حامد حسین آمده است.
همچنین در مقام بیان فضایل و مقامات امام علی (علیه السلام) آیات قرآنی مختلفی وارد شده است که شامل سوره انسان یا هل أتی،سوره عادیات ،سوره مائده آیه 55 و 67 ،سوره شوری آیه 23 ،آیه تطهیر در سوره احزاب آیه 33 و سوره نساء آیه59 می باشد.
آنچه مسلم است اهمیت واقعه غدیر به حدی بوده است که پیامبر اسلام با آیات موجود در قرآن مامور به ابلاغ امری شده است که در صورت عدم اعلام آن رسالتش ناتمام بوده و از سوی خداوند مورد بازخواست قرار می گرفت و در روشنی ولایت علی (علیه السلام) در به عهده گرفتن امر ولایت امت رسول خدا همین بس که سه روز تمام مسلمانان در محل غدیر خم اعم از زن و مرد با او بیعت نموده و وظیفه سنگین هدایت امت اسلامی را پس از پیامبر به او تبریک می گفتند.
اطاعت از ولایت و امامت نعمتی است که پس از واقعه غدیر در میان تمام مسلمانان به ودیعه نهاده شد تا جامعه اسلامی و حکومت برخواسته از اسلام با اقتدار در مقابل تمام جبهه های غیر خدایی ایستادگی کرده و کلمه واحده را در سرتاسر جهان به طنین اندازند.
بی شک شناخت علی (ع) و راه این بزرگ مرد تاریخ بشریت برای تمام ملت ها و انسان ها راهگشای امید و صلاح خواهد بود و شیعیان آن حضرت در ارائه چهره ای واقعی و برجسته کردن زیباییهای الهی آن نقشی اساسی دارند.
بسیاری از شخصیت‌های غیر مسلمان نظیر جرج جرداق مسیحی، نویسنده کتاب" امام علی صدای عدالت انسانی" او را ستوده‌اند و توماس کارلایل، فیلسوف انگلیسی درباره ایشان گفته‌است:"...شهادت او، بر اثر شدت دادگری‌اش بود..." و جبران خلیل جبران دیگر نویسنده و شاعر مسیحی درباره او می‌نویسد:"...عرب حقیقت مقام و قدر و منزلت علی را نشناخت. اما از میان همسایگان ایرانی‌نژاد عرب، مردانی برخاستند، که گوهر و سنگریزه را به خوبی از یکدیگر باز شناختند."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد