هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )
هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )

حقایقی از کتب اهل سنت 2


آیا صحیح است که معاویه دستوربه سب و لعن حضرت علی(ع)رامیداده است؟


بله این قضیه در مهم ترین منابع و مصادر اهل سنت وجود دارد که به ذکر آنها میپردازیم :

1. صحیح مسلم جلد 7 صفحه 120 چاپ دار الجبل بیروت حدیث 6373 :

حدثنا قتیبة بن سعید ومحمد بن عباد ( وتقاربا فی اللفظ ) قالا حدثنا حاتم ( وهو ابن إسماعیل ) عن بکیر بن مسمار عن عامر بن سعد بن أبی وقاص عن أبیه قال  : أمر معاویة بن أبی سفیان سعدا فقال ما منعک أن تسب أبا التراب ؟ فقال أما ذکرت ثلاثا قالهن له رسول الله صلى الله علیه و سلم فلن أسبه لأن تکون لی واحدة منهن أحب إلی من حمر النعم .

ترجمه :

معاویه سعد بن ابی وقاص را امر کرد و به او گفت : چه چیزی شده است که تو علی (اباتراب لقب اختصاصی حضرت علی علیه السلام میباشد و این شکی نیست که در بین صحابه فقط حضرت علی علیه السلام دارای لقب اباتراب بوده است)را فحش و ناسزا نمی دهی ؟

سعد گفت : سه چیز از پیامبر در مورد علی شنیده ام که اگر یکی از آن ها برای من بود از شتران سرخ مو برای من بهتر بود.(ادامه حدیث که شامل سه فضیلت حضرت علیه السلام میباشد موجود است)

به خوبی در این متن که از مهم ترین کتب اهل سنت بعد از قرآن است به خوبی دیده میشود که قضیه سب و لعن حضرت علی علیه السلام به خوبی و در واقعیت وجود داشته است چنان که مسلم آن را نقل کرده است .

2.المصنف ابن ابی شیبه کوفی جلد 6 صفحه 366 چاپ مکتبة الرشد – الریاض سال طبع :‌ الأولى، 1409 حدیث 32078 :‌

32078 - حدثنا أبو معاویة عن موسى بن مسلم عن عبد الرحمن بن سابط عن سعد قال قدم معاویة فی بعض حجاته فأتاه سعد فذکروا علیا فنال منه معاویة فغضب سعد فقال تقول هذا الرجل سمعت رسول الله صلى الله علیه و سلم یقول له ثلاث خصال لأن تکون لی خصلة منها أحب إلی من الدنیا وما فیها سمعت رسول الله صلى الله علیه و سلم یقول من کنت مولاه فعلی مولاه وسمعت النبی صلى الله علیه و سلم یقول أنت منی بمنزلة هارون من موسى إلا أنه لا نبی بعدی وسمعت رسول الله صلى الله علیه و سلم یقول لأعطین الرایة رجلا یحب الله ورسوله .

ترجمه :

معاویه از حج آمد .سعد بن ابی وقاص به نزد معاویه آمد و صحبت از علی شد .

معاویه به علی بد گویی کرد . سعد بن ابی وقاص ناراحت شد و به معاویه گفت :

در مورد او چنین مگو . ازپیامبر سه چیز در مورد او (علی) شنیدم که اگر یکی از آنها برای من بود بهتر بود از آنچه در دنیا و آنچه در دنیا هست .

از پیامبر شنیدم که فرمود :

1.هر کس که من مولای او هستم پس بعد از من علی مولای اوست .

2.تو نسبت به من همانند نسبت هارون به موسی هستی مگر این که بعد ازمن هیچ نبی و پامبری نیست .

3.در روز جنگ خیبر پیامبر فرمود : پرچم و علم را به کسی خواهم داد که خدا و پیامبرش آن شخص را دوست دارند .

3.منهاج السنه ابن تیمیه (خدای وهابیت) جلد 5 صفحه 42 چاپ جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامیة سال طبع : الأولى، 1406 هـ - 1986 م :

وأما حدیث سعد لما أمره معاویة بالسب فأبى فقال ما منعک أن تسب علی بن أبی طالب فقال ثلاث قالهن رسول الله صلى الله علیه و سلم فلن أسبه لأن یکون لی واحدة منهن أحب إلی من حمر النعم الحدیث فهذا حدیث صحیح رواه مسلم فی صحیحه وفیه ثلاث فضائل لعلی .

ترجمه :

واما حدیث سعد (بن ابی وقاص) هنگامی که معاویه امر کرد به سعد بن ابی وقاص که علی را سب کند و او از این کار ممانعت کرد از او پرسید که چه چیز شده است که تو علی بن ابی طالب را سب نمی کنی ؟

سعد گفت : سه چیز از پیامبر در مورد علی شنیده ام که اگر یکی از آن ها برای من بود از شتران سرخ مو برای من بهتر بود .

ابن تیمیه میگوید : این حدیث صحیح است یعنی قابل خدشه نیست و مسلم آن را در صحیح خود آورده و روایت کرده است .

4.تاریخ طبری جلد 4 صفحه 52 چاپ موقع یعسوب :

إذا قنت لعن علیا وابن عباس والاشتر وحسنا وحسینا .

ترجمه :

هنگامی که معاویه به قنوت میرفت علی و ابن عباس و مالک اشتر و حسن و حسین را لعن میکرد .

آیا این اجتهاد است ؟؟؟

مگر علی علیه السلام چه کرده بود؟؟؟

سب امیر المومنین علیه السلام برابر و مساوی با سب پیامبر و سب پیامبر برابر است با سب خدا .

 

1.مسند احمد حنبل جلد 6 صفحه 323 چاپ مؤسسة قرطبة – القاهرة حدیث 26791 :

26791 - حدثنا عبد الله حدثنی أبى ثنا یحیى بن أبى بکیر قال ثنا إسرائیل عن أبى إسحاق عن عبد الله الجدلی قال دخلت على أم سلمة فقالت لی : أیسب رسول الله صلى الله علیه و سلم فیکم قلت معاذ الله أو سبحان الله أو کلمة نحوها قالت سمعت رسول الله صلى الله علیه و سلم یقول من سب علیا فقد سبنی .

ترجمه :

ام سلمه میگوید از پیامبر خدا شنیدم که فرمودند : هرکس علی را سب کند مرا سب کرده است .

2.البدایه و النهایه جلد 7 صفحه 355 چاپ مکتبة المعارف – بیروت :‌

قال الامام احمد ثنا یحیى بن بکیر عن اسرائیل عن ابی اسحاق عن ابی عبدالله الجدلی البجلی قال دخلت على ام سلمة فقالت لی ایسب رسول الله صلى الله علیه و سلم فیکم فقلت معاذ الله او سبحان الله او کلمة نحوها قالت سمعت رسول الله صلى الله علیه و سلم یقول من سب علیا فقد سبنى .

ترجمه :

ام سلمه میگوید از پیامبر خدا شنیدم که فرمودند : هرکس علی را سب کند مرا سب کرده است .

3.المستدرک علی صحیحین حاکم نیشابوری جلد 3 صفحه 130 چاپ  دار الکتب العلمیة – بیروت – سال طبع  الطبعة الأولى ، 1411 – 1990 حدیث 4616 :

4616 - حدثنا أبو جعفر أحمد بن عبید الحافظ بهمدان ثنا أحمد بن موسى بن إسحاق التیمی ثنا جندل بن والق ثنا بکیر بن عثمان البجلی قال : سمعت أبا إسحاق التمیمی یقول : سمعت أبا عبد الله الجدلی یقول : حججت و أنا غلام فمررت بالمدینة و إذا الناس عنق واحد فاتبعتهم فدخلوا على أم سلمة زوج النبی صلى الله علیه و سلم فسمعتها تقول : یا شبیب بن ربعی فأجابها رجل جلف جاف لبیک یا أمتاه قالت یسب رسول الله صلى الله علیه و سلم فی نادیکم قال و أنی ذلک قالت : فعلی بن أبی طالب قال : إنا لنقول أشیاء نرید عرض الدنیا قالت : فإنی سمعت رسول الله صلى الله علیه و سلم یقول : من سب علیا فقد سبنی و من سبنی فقد سب الله تعالى .

ترجمه :

هر کس علی را سب کند مرا سب کرده و هرکس مرا سب کند خداوند را سب کرده است .

آیا معاویه بن ابی سفیان نسبت به حضرت علی علیه السلام بغض و کینه داشته یا حضرت را دوست میداشته است ؟؟؟

اگر بگوئیم دوست داشته که کلام دروغی است زیرا که پیامبر خدا فرمودند :‌

  قال علی : والذی فلق الحبة وبرأ النسمة إنه لعهد النبی الأمی صلى الله علیه و سلم إلى أن لا یحبنی إلا مؤمن ولا یبغضنی إلا منافق

ترجمه :

حضرت علی علیه السلام فرمودند که پیامبر خدا فرمود :‌ من (علی) را هیچ کس دوست ندارد مگر مومن و کسی با من دشمن نیست مگر منافق .

 صحیح مسلم جلد 1 صفحه 86 دار إحیاء التراث العربی - بیروت .

سوال :

آیا صحیح است که معاویه را خال المومنین (دایی مومنان) بگوئیم ؟؟؟

آیا صحیح است که در مورد معاویه بگوئیم رضی الله عنه یا رحمه الله تعالی یا ... ؟؟؟

آیا معاویه مومن بود یا منافق ؟؟؟

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


منبع http://www.ar-babaei.ir/post/41

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد