هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )
هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )

اولین شلاق به دست اسلامی !+سند

اولین شلاق به دست اسلامی !+سند

دمیری در ” حیاة الحیوان ” ج ۱ ص ۴۸۱ چنین می گوید :” وکان فی أیام عمر الفتوحات العظام …….  وأول من ضرب بالدرة وحملها”(  حیاة الحیوان الکبرى ، اسم المؤلف: کمال الدین محمد بن موسى بن عیسى الدمیری ، دار النشر : دار الکتب العلمیة – بیروت / لبنان – ۱۴۲۴ هـ – ۲۰۰۳م ، الطبعة : الثانیة ، تحقیق : أحمد حسن بسج )

*بَلاذُری در ” انساب الاشراف ” ج ۳ ص ۳۹۸ چنین می گوید :” وکان عمر أول من عس علیه فی عمله بالمدینة، وحمل الدرة وأدب بها حتى قیل بعده: لدرة عمر أهیب من سیفکم هذا “) أنساب الأشراف ، اسم المؤلف: أحمد بن یحیى بن جابر البلاذری (المتوفى : ۲۷۹هـ ()

*ابن جوزی حنبلی در ” تلقیح فهوم اهل الاثر ” ص ۷۶ چنین می گوید :”أبو حفص عمر بن الخطاب هو ابن نفیل بن عبد العزى بن ریاح بن عبد الله بن قرط بن رزاح بن عدی بن کعب بن لؤی وأمه حنتمة بنت هشام بن المغیرة بن عبد الله بن عمر بن مخزوم  ……. وأول من عز فی عمله وحمل الدرة وأدب بها”

)تلقیح فهوم أهل الأثر فی عیون التاریخ والسیر ، اسم المؤلف: جمال الدین أبی الفرج عبد الرحمن ابن الجوزی ، دار النشر : شرکة دار الأرقم بن أبی الأرقم – بیروت – ۱۹۹۷ ، الطبعة : الأولى)وی این مطلب را در ” صفوه الصفوه ” ج ۱ ص ۲۷۷ نیز بیان می کند .

*ابن اثیر در ” اُسد الغابه ” ج ۴ ص ۱۹۲ چنین می گوید:

” وهو أَوّل من اتَّخَذَ الدِّرَّة”

) أسد الغابة فی معرفة الصحابة ، اسم المؤلف: عز الدین بن الأثیر أبی الحسن علی بن محمد الجزری ، دار النشر : دار إحیاء التراث العربی – بیروت / لبنان – ۱۴۱۷ هـ – ۱۹۹۶ م ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : عادل أحمد الرفاعی (

ابن اثیر این مطلب را در ” الکامل فی التاریخ ” ج ۲ ص ۴۵۴ نیز بیان می کند با این توصیفات :

” وهو أول من حمل الدرة وضرب بها”

*ابن ابی الحدید معتزلی شافعی در ” شرح نهج البلاغه ” ج ۱۲ ص ۴۷ چنین می گوید :

” قال المؤرخون : …… وأول من حمل الدرة وأدب بها. وقیل بعده : کانت درة عمر أهیب من سیف الحجاج ”

)شرح نهج البلاغة ، اسم المؤلف: أبو حامد عز الدین بن هبة الله بن محمد بن محمد بن أبی الحدید المدائنی ، دار النشر : دار الکتب العلمیة – بیروت / لبنان – ۱۴۱۸هـ – ۱۹۹۸م ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : محمد عبد الکریم النمری (

*ابوالفداء در ” المختصر فی تاریخ البشر ” ج ۱ ص ۱۱۳ چنین می گوید :

” وکان عمر رضی الله عنه طویل القامة أبیض أصلع أشیب ….وأول من حمل الدرة وضرب بها ”

( المختصر فی أخبار البشر ، اسم المؤلف: أبو الفداء عماد الدین إسماعیل بن علی (المتوفى : ۷۳۲هـ ((

*صفدی در ” الوافی بالوفیات ” ج ۲۲ ص ۲۸۴ چنین می گوید :

” وهو أول من تسمى بأمیر المؤمنین وأول من اتخذ الدرة ”

) الوافی بالوفیات ، اسم المؤلف: صلاح الدین خلیل بن أیبک الصفدی ، دار النشر : دار إحیاء التراث – بیروت – ۱۴۲۰هـ- ۲۰۰۰م ، تحقیق : أحمد الأرناؤوط وترکی مصطفى(

 اولین شلاق به دست اسلامی !+سند

 

*ابن کثیر سلفی در ” البدایه و النهایه ” ج ۷ ص ۱۳۳ چنین می گوید :

” وهو عمر بن الخطاب بن نفیل بن عبدالعزی بن ریاح بن عبد الله بن قرط بن رزاح بن عدی ابن کعب بن لؤی بن غالب بن فهر بن مالک بن النضر بن کنانة بن خزیمة بن مدرکة بن الیاس بن مضر بن نزاربن معد بن عدنان القرشی أبو حفص العدوی ….. وأول من عس بالمدینة وحمل الدرة وادب بها”

)البدایة والنهایة ، اسم المؤلف: إسماعیل بن عمر بن کثیر القرشی أبو الفداء ، دار النشر : مکتبة المعارف – بیروت (

*قلقشندی در ” مآثر الانافه ” ج ۱ ص ۹۲ چنین می گوید :

” وأول من اتخذ الدرة لیعزر بها الجناة فکان لها عندهم من الهیبة ما لا فوقه حتى قال الشعبی إن درة عمر لأهیب من سیف الحجاج ”

(آثر الإنافة فی معالم الخلافة ، اسم المؤلف: أحمد بن عبد الله القلقشندی ، دار النشر : مطبعة حکومة الکویت – الکویت – ۱۹۸۵ ، الطبعة : الثانیة ، تحقیق : عبد الستار أحمد فراج (

*ابن تغرری اتابکی در ” مورد اللطافه فی من ولی السلطنه و الخلافه ” ج ۱ ص ۵۰ چنین می گوید :

” وأول من حمل الدرة وضرب بها”

(مورد اللطافة فی من ولی السلطنة والخلافة ، اسم المؤلف: یوسف بن تغرری بردی الأتابکی ، دار النشر : دار الکتب المصریة – القاهرة – ۱۹۹۷م ، تحقیق : نبیل محمد عبد العزیز أحمد (

*جلال الدین سیوطی در ” تاریخ الخلفا ء ” ص ۲۳ چنین می گوید :

” وهو أول من اتخذ الدرة ”

(تاریخ الخلفاء ، اسم المؤلف: عبد الرحمن بن أبی بکر السیوطی ، دار النشر : مطبعة السعادة – مصر – ۱۳۷۱هـ – ۱۹۵۲م ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : محمد محی الدین عبد الحمید)سیوطی این مطلب را در ” اسعاف المبطا ء ” ص ۲۲ نیز بیان کرده است .

*مجیر الدین حنبلی علیمی در ” الانس الجلیل ” ج ۱ ص ۲۶۰ چنین می گوید :

” وأول من حمل الدرة وضرب بها ”

(الأنس الجلیل بتاریخ القدس والخلیل ، اسم المؤلف: مجیر الدین الحنبلی العلیمی ، دار النشر : مکتبة دندیس – عمان – ۱۴۲۰هـ- ۱۹۹۹م ، تحقیق : عدنان یونس عبد المجید نباتة )

همچنان که مشاهده فرمودید ، بنابر گفتار علمای اهل سنت ، اولین کسی که شلاق به دست گرفت و در مدینه گشت می زد و مردم را با آن مورد عنایت قرار می داد ( یعنی می زد ! ) جناب عمر بن خطاب بوده است .

و این هیبت شلاق عمر بن خطاب آنقدر زیاد بوده است که عمر را با حجاج بن یوسف و شلاقش را با شمشیر حجاج مقایسه کرده اند!!

آیا این است سنت پیامبری که فرموده است : انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق ( سنن البیهقی ج ۱۰ ص ۱۹۲   (

((من برای کامل نمودن مکارم اخلاق مبعوث شدم  ((

برای همین سجایای عجیب اخلاقی عمر بن خطاب بوده است که وقتی ابی بکر ، وی(عمر بن خطاب ) را بعنوان جانشین معرفی کرد ؛ مردم به وی اعتراض کردند که : ( آیا بر ما مردی تندخو و سنگدل را بر ما انتخاب نمودی ؟ )

اتستخلف علینا فظا غلیظا

المصنف – ابن ابی شیبه – ج ۷ ص ۴۸۵

نوشته اولین شلاق به دست اسلامی !+سند اولین بار در روح الامین پدیدار شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد