ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
جناب عمر بن خطاب هنگام بی آبی نماز نمیخواند،به تعدادی از اسناد توجه کنید:
فقال عمر ، أما أنا فلم أکن أصلى حتى أجد الماء(١)
فقال عمر أما أنا فإذا لم أجد الماء لم أکن لأصلی حتى أجد الماء(۲)
فقال عمر أما أنا فلم أکن أصلی حتى أجد الماء (٣)
قال عمر : أما أنا فلم أکن لأصلی حتى أجد الماء(۴)
فقال عمر أما أنا فإذا لم أجد الماء لم أکن لأصلی حتى أجد الماء(۵)
فقال عمر أما أنا فلم أکن أصلی حتى أجد الماء(۶)
ما صلیت حتى أجد الماء(۷)
قال عمر أما أنا فلم أکن أصلی حتى أجد الماء(۸)
قال عمر : أما أنا فلم أکن لأصلی حتى أجد الماء(۹)
فقال عمر : أما أنا فلو لم أجد الماء لم أکن لأصلی حتى أجد الماء(۱۰)
طبق تصریح جناب عمر بن خطاب و علمای اهل سنت خلیفه ثانی هنگام بی آبی نماز نمیخواند.
سئوال این است چطور عمر بن خطاب خبر نداشته است که تیمم هم شارع قرار داده است؟
چند تا نماز را نخوانده ؟ چند نفر به فتوای ایشان مقابل قرآن ایستاده و نماز را ترک کرده؟
ایا میتوان گفت خلیفه اجتهاد کرده و تیمم را از شرع حذف کرده؟ آیا میتوانیم در حال حاضر هم بعلت نبودن آب نماز را ترک کنیم؟ حکم قران در باره تیمم را ایشان نقض کرده؟خدا و پیامبر فراموش کرده اند ایه ای برای نقص تیمم بفرستد و اعلام کنند(نعوذو بالله) شاید هم بعد قطع وحی این هم جزو موافقات عمر محسوب شده است؟
پی نوشت:
(١)سنن أبی داود – ابن الأشعث السجستانی – ج ۱ – ص ۸۱
(۲)سنن النسائی – النسائی – ج ۱ – ص ۱۶۸
(۳)عمدة القاری – العینی – ج ۴ – ص ۱۹
(۴)المصنف – عبد الرزاق الصنعانی – ج ۱ – ص ۲۳۸ – ۲۳۹
(۵)السنن الکبرى – النسائی – ج ۱ – ص ۱۳۳
(۶)مسند أبی یعلى – أبو یعلى الموصلی – ج ۳ – ص ۱۸۱
(۷)المعجم الکبیر – الطبرانی – ج ۹ – ص ۳۱۴
(۸)التمهید – ابن عبد البر – ج ۱۹ – ص ۲۷۳
(۹)کنز العمال – المتقی الهندی – ج ۹ – ص ۵۸۸
(۱۰)جامع البیان – إبن جریر الطبری – ج ۵ – ص ۱۵۹