هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )
هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )

حرامی ساختن بر قبر انبیا

۷)

حرامی ساختن بر قبر انبیا

Posted: 17 Dec 2012 12:20 PM PST

حرمت بنا بر قبور انبیا و اولیا
نظر وهابی ها :
وهابیان تعمیر قبور و ساختن بنا و گنبد بر روی آنها ونیز گچ کاری را منع و آن را شرک و کفر قلمداد می کنند و ویرانی قبور و گنبد ها و بنای اطراف قبور را واجب می دانند.
نمونه هایی از فتاوای آنها:
۱.صنعانی می گوید:بارگاه به منزله بت است. چون کاری که مردم جاهلیت برای چیزهایی به نام بت انجام می دادند همان کار را قبوریون برای چیزهایی که نام آن را قبر یا مشهد ولی گذاشته اند انجام می دهند. به هر حال همان عمل مردم دوران جاهلیت است با اسم دیگر لکن با تغییر اسم از بت بودن خارج نمی شود!
(کشف الارتیاب ص ۲۸۶ به نقل از تطهیر الاعتقاد)
۲.ابن قیم(شاگرد ابن تیمیه) گوید:بناهای قبور به صورت بت ها و طاغوت ها برگرفته شده و مورد پرستش قرار می گیرد. ویران نمودن آن ها واجب است و پس از قدرت بر ویرانی ابقای آنها به همان صورت حتی یک روز جایز نیست. چراکه آنها به منزله لات وعزی و یا بزرگترین شرک ها است.
(زاد العماد ص ۶۶۱ کشف الارتیاب ص ۲۸۶)
و…..
نقد فتوای وهابیان در این مورد:
۱.قبور پیامبران زیادی در اطراف بیت المقدس قرار دارد مثل قبر داود علیه السلام در قدس و قبور ابراهیم . اسحاق – یعقوب و یوسف در شهر الخلیل و… روی آنها بناهای بلندی قرار دارد و قبل از اسلام بر روی آنها سنگ های بزرگی بود وتا زمانی که اسلام آن سرزمین را فتح کرد به همان شکل بودند.
(ارشاد الساری ج۲ ص ۴۶۸)
ابن تیمیه خود بدان تصریح کرده می گوید:ساختمانی که روی قبر ابراهیم خلیل علیه السلام قرار داشت در زمان فتح و حضور صحابه موجود بود مگر این که در آن ساختمان تا سال ۴۰۰ ه بسته بود. شکی نیست که عمر وقتی بیت المقدس را فتح کرد آن بنا را  دید اما دستور به ویرانی آن نداد.
(سید امین در کشف الارتیاب ص ۳۰۶ به این مطلب اشاره نموده است.)
۲.قاضی القضات وهابی ها (عبدالله بن سلیمان بن بلیهد)مدعی است که بنا بر روی قبور از قرن پنجم به بعد مرسوم گردید در حالی که با تامل در تاریخ خلاف گفته های او ثابت می شود چون بسیاری از بناهایی که روی قبور قرار دارد به قبل از قرن پنجم می رسد و حتی بعضی از آن بناها به قرن اول  ودوم تعلق دارد که به نمونه هایی از آنها اشاره می شود:
- بنای حجره شریفه ای که قبر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در آن قرار دارد.
- بنای مسجد بر روی قبر حضرت حمزه علیه السلام(این مسجد در قرن دوم بنا شده است.)
- قبر ابراهیم پسر پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم که در خانه محمد بن زید بن علی علیه السلام قرار داشت.
- قبر سعد بن معاذ که درخانه ابن افلح قرار داشت و بر روی آن قبه ای در زمان عمربن عبدالعزیز بنا شده بود.(وفاءالوفا ج۲ ص ۵۴۵)
- بنا بر روی قبر زبیر که در سال ۳۸۶ ه احداث گردید.
- و……..

 

وهابیان تعمیر قبور و ساختن بنا و گنبد بر روی آنها ونیز گچ کاری را منع و آن را شرک و کفر قلمداد می کنند و ویرانی قبور و گنبد ها و بنای اطراف قبور را واجب می دانند.

 

نمونه هایی از فتاوای آنها:

 

۱.صنعانی می گوید:بارگاه به منزله بت است. چون کاری که مردم جاهلیت برای چیزهایی به نام بت انجام می دادند همان کار را قبوریون برای چیزهایی که نام آن را قبر یا مشهد ولی گذاشته اند انجام می دهند. به هر حال همان عمل مردم دوران جاهلیت است با اسم دیگر لکن با تغییر اسم از بت بودن خارج نمی شود!

 

(کشف الارتیاب ص ۲۸۶ به نقل از تطهیر الاعتقاد)

 

۲.ابن قیم(شاگرد ابن تیمیه) گوید:بناهای قبور به صورت بت ها و طاغوت ها برگرفته شده و مورد پرستش قرار می گیرد. ویران نمودن آن ها واجب است و پس از قدرت بر ویرانی ابقای آنها به همان صورت حتی یک روز جایز نیست. چراکه آنها به منزله لات وعزی و یا بزرگترین شرک ها است.

 

(زاد العماد ص ۶۶۱ کشف الارتیاب ص ۲۸۶)

 

و…..

 

نقد فتوای وهابیان در این مورد:

 

۱.قبور پیامبران زیادی در اطراف بیت المقدس قرار دارد مثل قبر داود علیه السلام در قدس و قبور ابراهیم . اسحاق – یعقوب و یوسف در شهر الخلیل و… روی آنها بناهای بلندی قرار دارد و قبل از اسلام بر روی آنها سنگ های بزرگی بود وتا زمانی که اسلام آن سرزمین را فتح کرد به همان شکل بودند.

 

(ارشاد الساری ج۲ ص ۴۶۸)

 

ابن تیمیه خود بدان تصریح کرده می گوید:ساختمانی که روی قبر ابراهیم خلیل علیه السلام قرار داشت در زمان فتح و حضور صحابه موجود بود مگر این که در آن ساختمان تا سال ۴۰۰ ه بسته بود. شکی نیست که عمر وقتی بیت المقدس را فتح کرد آن بنا را  دید اما دستور به ویرانی آن نداد.

 

(سید امین در کشف الارتیاب ص ۳۰۶ به این مطلب اشاره نموده است.)

 

۲.قاضی القضات وهابی ها (عبدالله بن سلیمان بن بلیهد)مدعی است که بنا بر روی قبور از قرن پنجم به بعد مرسوم گردید در حالی که با تامل در تاریخ خلاف گفته های او ثابت می شود چون بسیاری از بناهایی که روی قبور قرار دارد به قبل از قرن پنجم می رسد و حتی بعضی از آن بناها به قرن اول  ودوم تعلق دارد که به نمونه هایی از آنها اشاره می شود:

 

- بنای حجره شریفه ای که قبر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در آن قرار دارد.

 

- بنای مسجد بر روی قبر حضرت حمزه علیه السلام(این مسجد در قرن دوم بنا شده است.)

 

- قبر ابراهیم پسر پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم که در خانه محمد بن زید بن علی علیه السلام قرار داشت.

 

- قبر سعد بن معاذ که درخانه ابن افلح قرار داشت و بر روی آن قبه ای در زمان عمربن عبدالعزیز بنا شده بود.(وفاءالوفا ج۲ ص ۵۴۵)

 

- بنا بر روی قبر زبیر که در سال ۳۸۶ ه احداث گردید.

 

- و……..
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد