هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )
هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )

مقام معظم رهبری: دامن زدن به اختلافات مذهبی تیز کردن شمشیر دشمن است


مقام معظم رهبری: دامن زدن به اختلافات مذهبی تیز کردن شمشیر دشمن است

سیاست > رهبری - در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده ی دو عالم حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و فرزند برومندش امام خمینی کبیر (ره) فضای حسینیه ی امام خمینی مملو از عطر دل انگیز فضائل و مناقب فاطمی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برپا شد با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت تقارن این روز با میلاد امام خمینی (ره) درس بزرگ زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها را برای جامعه بشری، «تلاش»، «کوشش» و «پاک زندگی کردن» خواندند و افزودند: مجالس مذهبی فرصتی منحصر به فرد در بیان درسهای مهم زندگی ستارگان فروزان دین است و باید با انتقال محتوا و مضمون هنرمندانه، آگاهی بخش، بیدارگر، امیدوار کننده، وحدت آفرین و رعایت کامل حدود شرعی در مراسم مذهبی، این مسئولیت و فرصت را در خدمت مقابله با توطئه های پیچیده دشمنان اسلام و همچنین پیشبرد اهداف نظام اسلامی قرار داد.
رهبر انقلاب اسلامی برگزاری مراسم معنوی برای ائمه در نظام اسلامی را یک فرصت مغتنم و از نعمت های بزرگ الهی دانستند و افزودند: اگرچه ذهن محدود بشری نمی تواند ابعاد شخصیت های آسمانی و افلاکی از قبیل فاطمه زهرا سلام الله علیها را به درستی محاسبه کند، اما لازم است رفتارها و مقامات معنوی این بزرگان به عنوان الگو برای رسیدن به اهداف بزرگ اجتماعی در پیش روی ما قرار گیرد.
ایشان حیات طیبه اسلامی و ایجاد جامعه ای آباد، آزاد، مستقل، برخوردار از اخلاق والا و متحد و یکپارچه و شکل گیری جامعه متقی و پرهیزگار را نمونه هایی از اهداف جامعه ی اسلامی برشمردند و تأکید کردند: رسیدن به چنین جامعه ای تنها با ورع و کوشش و دوری از تنبلی و بیکاری و مأیوس شدن محقق خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای رواج و ریشه دار شدن سنت ستایشگری خاندان پیامبر اکرم (ص) در کشور را توسط هزاران نفر از مداحان باذوق و هنرمند، یک فرصت دانستند و افزودند: این فرصت و امکان بزرگ، مسئولیتها و تعهداتی را نیز به همراه خود دارد که میتواند زمینه ساز تحول در کشور شود.
ایشان با اشاره به تلاش های پرحجم دشمنان انقلاب اسلامی در جهت تخریب اعتقادات و باورهای مردم و ایجاد انحراف در مسیر حرکت نظام اسلامی و ملت پرافتخار ایران با استفاده از ابزارهای پیچیده ارتباطاتی و الکترونیکی خاطرنشان کردند: هدف دشمن به زانو در آوردن اسلام و جلوگیری از الگو شدن جامعه شیعی و معارف شیعی در دنیاست.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: نظام اسلامی در مقابل این توطئه و طراحی پیچیده دشمن، امکانات و ابزارهای منحصر به فردی را در اختیار دارد که مجالس و هیأتهای مذهبی و مخاطبه چهره به چهره با مردم از طریق منبر و مداحی، یکی از این امکانات منحصر به فرد است.
ایشان استفاده نامناسب از این فرصت ارزشمند و بی نظیر را کفران نعمت الهی خواندند و در تبیین برخی مصادیق ضایع کردن فرصت منبر و مداحی گفتند: اگر نتیجه مداحی و منبر، ناامید کردن مردم به آینده باشد، یا اینکه نسبت به وضعیت و وظایف جامعه ایجاد آگاهی نکند، این فرصت هدر رفته است.
حضرت آیت الله خامنه ای، آسیب زدن به وحدت و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی را یکی دیگر از مصادیق کفران نعمت دانستند و افزودند: بارها تکرار کرده ایم که در جلسات دینی نباید به کینه ورزیهای مذهبی دامن زد، زیرا مثل روز روشن است که اختلاف افکنی بین مسلمانان، همچون شمشیری در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده می کند.
ایشان با اشاره به توصیه بزرگان دنیای اسلام به وحدت افزودند: ما افتخار می کنیم که شیعه علوی هستیم و افتخار می کنیم که امام بزرگوار ما پرچم ولایت را سر دست گرفت و وسیله ای شد تا دنیای اسلام اعم از شیعه و غیرشیعه به اسلامیت خود افتخار کنند اما نباید با رفتار و گفتار نابخردانه شمشیر اختلاف افکنی دشمن را تیز کرد.
توصیه بعدی رهبر انقلاب اسلامی به جامعه مداحان، ضرورت رعایت دقیق «حدود و ضوابط شرعی» در محیطهای مراسم مذهبی بود.
ایشان محیط های مداحی و هنر مذهبی را محیطی «پاک و مطهر» خواندند و خاطرنشان کردند: این محیط باید همچنان طاهر و عفیفانه باشد و نباید برخی بی قیدی ها و بی مبالاتی ها به دنیای هنر اسلامی و مذهبی نیز نفوذ و رسوخ کند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان انتخاب «مضمون و محتوای آموزنده و آگاهی بخش» را یک ضرورت دیگر در هنر ستایشگری اهل بیت برشمردند و گفتند: نوحه های آگاهی بخش و بیدارگری که در دوران شور و هیجان انقلاب اسلامی در سراسر کشور سروده و خوانده می شد، تأثیر شگرفی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
در ابتدای این دیدار 8 نفر از شعرا و مداحان اهل بیت علیهم السلام سروده هایی را در بیان شأن و عظمت دختر گرامی پیامبر اسلام قرائت کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد