هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )
هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )

نظر آیت‌الله وحید خراسانی درباره سبّ و لعن علنی


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع و علمای قم، از شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل‌سنت خبر داد.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع و علمای قم، از شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل‌سنت خبر داد.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله اراکی با ارائه گزارشی از فعالیت های این مجمع، گفت: سیاست ما در تقریب تمرکز روی مسائلی است که می‌توان با مشارکت اهل‌تسنن انجام داد، به‌طور مثال برگزاری جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و دخت گرامی‌شان از این دست برنامه‌هاست، چون اهل‌سنت به‌خلاف افراطیون این جشن‏‌ها را بدعت نمی‏‌دانند.

مراسم مذهبی و ضدتکفیری مشترک بین شیعه و سنی را ترویج دهیم


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: ترویج و تقویت مراسم عاشورایی میان اهل‌سنت، ترویج عاشورا به‌نحوی که با اعتقادات اهل‌سنت منافات نداشته باشد، برپایی مراسم شعرخوانی در رثای اباعبدالله(ع)، ترویج شعر و مصیبت خوانی و برگزاری مراسم مصیبت حضرت سیدالشهداء(ع) در ایام عاشورا، شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل‌سنت از دیگر برنامه‌هایی است که در پیشِ‌رو داریم.

وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای در توهین به مقدسات بعضی از مذاهب اسلامی، گفت: باید مراسم مذهبی و ضدتکفیری مشترک بین شیعه و سنی را ترویج دهیم. بعضی از شبکه‏‌های بین المللی در جهت تفرقه افکنی، ایجاد کینه و دشمنی بین شیعه و سنی تلاش می‌‏کنند که به نظر می‌رسد جز سبّ خلفا و توهین به مقدسات بعضی از مذاهب اسلامی هدفی ندارند.

آیت‌الله وحید خراسانی: سبّ و لعن بزرگان مذاهب دیگر جایز نیست


آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز در این دیدار گفت: دین اسلام، دین رحمت و رسول اسلام، رسول رحمت است. این دین، آن رفتار پیغمبر و امیرالمؤمنین(ع) جایی برای حرکت‏‌های تکفیری و این تندروها باقی نمی‌گذارد. فقاهت در این گونه جریان‌ها از بین رفته است، سبّ و لعن علنی جایز نیست و دستور خود ائمه به‌خلاف این است.

وی افزود: در روایات دو مطلب آمده یکی نفی و دیگری اثبات، نفی این‌که نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد و به مقدسات آنها توهین نمود و لعن و سبّ بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل‌بیت(ع) و معارف آنها می‏‌شود، دیگر این‌که فرمودند: "در نمازهای جماعت آنها شرکت و به آنها محبت کنید، از مرضای آنها عیادت و سخنان و معارف ما را برای آنها بیان کنید".

این مرجع تقلید ضمن استقبال از هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل‌سنت، گفت: این قضیه بسیار حائز اهمیت است. سیادت اگر فهمیده شود از اسباب تقویت و ترویج دین است. هم سادات و هم اولادی که از سوی مادر منتسب هستند بلااشکال به‌حکم کتاب و سنت هم اولادند، منتهی در رسیدن خمس بین سید مرتضی و بقیه اختلاف هست که موضوع در خمس، هاشمی است و این در اولاد منتسب از مادر صدق نمی‏‌کند.


کد مطلب: 361996

آدرس مطلب: http://jahannews.com/vdcb98bf0rhb09p.uiur.html

جهان نیوز
  http://jahannews.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد